ZBrush / Pixologic

ZBrush

Program pro 3D malbu a organické modelování.

ZBrush spojuje několik různých grafických nástrojů (3D modeler, 3D blender, 3D rendering) do jednoho kompletně nového typu softwaru pro grafický design: je jednoduchý jako kreslící programy, ale zdatný jako mnoho jiných 3D grafických programů. ... ZBrush je program pro 3D malbu, ne běžný počítačový grafický software ...

Nová verze ZBrush 2021.6 přináší několik novinek jako nástroj Mesh from Mask, CurveAlpha, ExtrudeProfile, Snake Curve, a další. (popis novinek (angl.) ). Pro stávající uživatele je nová verze 2021.6 zcela zdarma.

Systémové požadavky

Další informace o ZBrush

Nová verze ZBrush pokračuje v rozšiřování kreativních svobod uživatelů a soustředí se zejména na tvorbu detailů. K nejzajímavějším novinkám verze 2021.5 patří např.
Thick Skin, Sculptris Pro Enhancements, Contrast, Curves Helper, Preview Ambient Occlusion, ZModeler Additions, Axis Rotation, 3D Connexion Mouse Support,

dále systém Dynamics společně s rozšířenou možností Skulptování látek a vylepšením funkcí Dynamic Subdivision. Byly přidány nové funkce do ZModeler, podpora iMage 3D a možnost otevírat nativní formáty z ZBrushCoreMini. Dále byla vylepšeno samotné jádro ZBrush, především v oblasti stability a výkonnosti. Skulptování je v nové verzi ZBrush 2021 plynulejší, nabízí např. rychlejší tvorbu využitím DynaMesh, apod.

Ze stávajících nástrojů je možné zmínit např. systém pro Boolean operace, Vector Displacement Meshes, deformátor Gizmo 3D pro manipulaci s modelem, štětce XTractor, HistoryRecall nebo DecoCurve brushes, nástroj na tvorbu 3D textů a SVG tvarů. Sculpt & Paint v rámci Morph UV umožňující sculptovat and malovat na 2D mapu modelu, a aplikací změn přímo na 3D model. Dále např. tři nové pluginy: ZBrush do Photoshop CC, Scale Master, ZBrush do Sculpteo. , možnost tvorby geometrie s nízkým rozlišením (low res geometry) tak, jak je možné provádět v jiných standardních SubD modelovacích aplikacích, nástroj Insert Multi Mesh Brush, který kombinuje celé knihovny modelů do jediného štětce, funkci QRemesher Alpha pro automatické nebo uživatelem řízené čištění topologie modelů, štětec Topology Brush poskytující manuální kontrolu nad tvorbou topologie, funkci pro odvolání změn UndoHistory s více než 10.000 kroky; BPR Renderer a jeho realtimové filtry, širokou škálu sochařských funkcí, renderovací systém Best Preview Render s možností použití HDRI mapy, nebo Lazy Curve Mode umožňující preciznější editaci geometrie, a mnoho dalších. Důležitou funkcí je také generátor geometrie DynaMesh upřednostňující tradiční modelovací resp. sochařské metody.

Další výrobci